• Selasa, Maret 22, 2011
  • Administrator
Putra Khadafy Khamis Khadafy - Putra Penguasa Libya, Kolonel Moamar Khadafy, yakni Khamis Khadafy (27) dikabarkan tewas. Khamis tewas setelah aksi kamikaze pilot pesawat Libya.

The Sun, Sky News, Selasa (22/3/2011) melaporkan, Khamis meninggal secara mengenaskan, dengan luka bakar yang mengerikan setelah serangan di Tripoli ini.

Dilaporkan Khamis tewas setelah pilot jet dibajak oleh pasukan pemberontak di barak-barak al-Azizia Bab. Semula Khamis selamat dari serangan sekutu ini. Khamis meninggal kemudian setelah dibawa ke rumah sakit di Tripoli.

Putra Khadafy Dikabarkan Tewas Mengenaskan

Seorang militer mengatakan kepada The Sun, semua pihak berupaya mencari tahu nasib Khamis.

"Semua orang berusaha mengetahui nasib orang ini. Dia sangat penting sebagai orang dekat Khadafy dan seorang komandan senior," ujarnya.

Untuk diketahui, Khamis yang merupakan putra keenam Khadafy adalah pimpinan unit pasukan yang paling mematikan di Libya. Pasukan Khamis termasuk jajaran pasukan elit Libya, dengan julukan Brigade.

Khamis dianggap orang yang paling bertanggung jawab atas pembunuhan puluhan orang Libya saat membombardir artileri di wilayah Benzagi. [via - Putra Khadafy Khamis Khadafy]

BTemplates.com

Categories

Kamera CCTV Palembang

Popular Posts

Blog Archive